Zoeken in deze blog

woensdag 3 mei 2017

ziek deel 2

Gisteren ben ik dan toch naar de dokter geweest , diagnose , besmet met het huisjesvirus.
Hij schreef mij dadelijk iets voor en zei dat het wel zou beteren, maar dat het nooit zou verdwijnen, hij stelde mij dan ook een terapie voor die ik regelmatig moet volgen.
Dit schreef hij mij voor:

bolletje katoen en een haaknaald
en dit is het resultaat 


de voorzijde

Aan de deur hing ik een duifje

mijn eerste huisje

Bedankt Sigrid voor de besmetting ( grapje)
Ik haakte het huisje in tunisch haakwerk om het toch mijn eigen ding te maken.
Patroon: 20 steken opzetten en 30 rijen haken in de tunische basissteek, in totaal 15 rijen van lusjes.
dan minderen in de eerste rij lusjes ophalen de 2 eerste samennemen en in de tweede rij lusjes ophalen de laastste 2 samennemen , zo verder doe tot  je maar 2 steken meer hebt, die samenhaken en afhechten.
Een tweede deel haken , en deze twee delen samen haken met een halve vaste, op de hoekjes 2 halve vasten gebruiken.
lichtjes opvullen voordat je de onderkant toehaakt.
Ik maakte voor de versiering,
 een deur : 6 lossen haken en hierop 5 vasten haken (10 toeren)
de venster :  6 lossen haken en hierop 5 vasten haken ( 5 toeren)
bloempje :  4 lossen haken en in de eerste lossen een halve vaste haken, (eerste blaadje) 3lossen haken en met een halve vaste in de eerste losse van het eerste blaadje vasthaken , dit nog  3 maal herhalen zodat je vijf bladjes habt.
vlaggenlijn :* 6 lossen haken , in de 3de losse een vaste haken, in de 4de losse een half stokje, in de 5de losse een stokje en in de 6de losse een dubbelstokje dan een losse haken* herhalen tot je de gewenst lengte hebt bereikt.
Materiaal : katoen van "by Claire nr1"
haaknaalden : 4 voor het tunisch haken
2 voor het andere haakwerk

En ik voelde mij al een heel stuk beter en ik denk dat het niet bij eentje zal blijven.




Mijn zoon vroeg zich af welke ufo er nu geland was huize Nolmans, gewoon mijn nieuw haakwerk, een sjaal in tunische kantsteek met het nieuwste garen van Scheepjes  Swirl.
foto is een haakwerk in rusttoestand.
groetjes
en tot de volgende keer
en dat van de dokter was maar een grapje
Micheline
nu nog 65 jaar
morgen 66


5 opmerkingen:

  1. Ach, gelukkig! Ja, dat huisjes-virus is wel tamelijk besmettelijk :-) Mooie kleur, die swirl!
    Vandaag dus je oudejaarsdag! Ik wens je een mooie verjaardag toe!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldige therapie kreeg je!!! En dat net voor je verjaardag, een hele goeie en effectief hoop ik, in elk geval levert het mooie huisjes op en wie weet ook een prachtige sjaal, dus nuttig ook.
    Gelukkige verjaardag!
    Rita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hihihihihi, graag gedaan ;-)
    Wat een knap huisje!! Dat duifje is geweldig en die slinger ook!
    Nog een gelukkige verjaardag hé, en doe maar fijn verder aan die sjaal, dat wordt prachtig!
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Alsnog van harte gefeliciteerd. Raar om te zeggen maar ik hoop dat je niet van dit virusje afkomt, haha. Ik hoop dat mijn huisarts mij dat ook eens voorschrijft :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nog een late proficiat met je verjaardag!

    BeantwoordenVerwijderen